Patiënt reviews

Zorgkaart Nederland; enkele recente reviews

Over Mohs Klinieken Amsterdam:
10 april 2018: Wat een verademing deze kliniek, parkeergelegenheid is goed, entree fris en welkom, personeel bekwaam en erg vriendelijk, behandelend arts super en nazorg dik in orde.
5 april 2018: Een basaal celcarcinoom op mijn neus. Wat zag ik tegen de behandeling op. En wat viel het mee, hoewel er natuurlijk leukere dingen zijn. Iedereen was zo vriendelijk. Goede voorlichting. Dr. Kouwenhove heeft de behandeling super gedaan. Ik had niet verwacht dat de wond na ruim twee weken zo goed hersteld zou zijn. Ik heb er alle vertrouwen in dat er over een tijd niets meer te zien is.
5 april 2018: Ik ben in de Mohs kliniek in Amsterdam geopereerd aan een basaalcelcarcinoom in mijn gezicht. Het is me 100% meegevallen, dankzij de deskundigheid en vriendelijkheid van dr. Kouwenhoven en de operatie-assistente. Voor de operatie kreeg ik een intake. Er werden foto’s gemaakt en er werd me verteld wat een mohs-operatie inhield. Dr. Kouwenhoven beantwoordde mijn vragen en stelde me gerust. De huidkanker was niet ernstig maar moest wel weg en hij zou dat zo mooi mogelijk doen. Na 3 weken kon ik al geholpen worden (in het ziekenhuis was de wachttijd 3 maanden) en ook de operatie verliep vlot: al na 1 ronde was ik klaar en kon ik naar huis. Het litteken is groter dan ik verwachtte maar het ziet er nu (6 dagen na de operatie) al goed uit. De zwelling is weg en mijn oog is niet dik of blauw geworden. Morgen mogen de hechtingen eruit. Tot slot nog een ander pluspuntje van deze kliniek: de aparte wachtkamer. Je zit hier rustig met max 6 lotgenoten op comfortabele stoelen ipv in een drukke ziekenhuiswachtkamer. Dat is wel zo prettig want zo’n operatiedag kan lang en spannend zijn.
Over Mohs Klinieken Dordrecht:
11 me 2018i: Wat een verademing na een regulier ziekenhuis toen ik werd verwezen naar een plek waar Mohs techniek werd uitgevoerd. Hier terecht gekomen vanwege een hele korte wachttijd. Helaas moest de operatie uitgesteld worden omdat ik na afloop 2 weken niet mocht vliegen.Iedereen neemt alle tijd en denkt mee en stelt je zoveel mogelijk tot rust.Operatie met rust in een huiskamer met lotgenoten zorgde voor afleiding, herkenning en steun.Na afloop werd ik ook de andere dag gebeld hoe het ging, dat is standaard en geeft even steun in deze periode. Ook de nacontrole verliep prettig.
26 april 2018: In een woord: geweldig
6 februari 2018: Deskundig, zorgvuldig. Zeer goede ervaring.
Over Mohs Klinieken Hoorn:
13 april 2018: Dr Müche is de beste arts die je je kunt wensen! Zo’n prettig mens in de omgang, rustig, duidelijk en altijd even vriendelijk. Hij is heel precies als het gaat om schoonheid, hij is zelf minder snel tevreden met een litteken dan ik. Ik zou geen andere dermatoloog willen, was iedere arts maar zo attent en kundig. Alle medewerkers zijn overigens ook ontzettend vriendelijk en servicegericht. Tenslotte is ook de accommodatie keurig. Ruim, licht schoon en rustig, met voldoende parkeergelegenheid in de nabije omgeving.
29 januari 2018: Uitstekende informatie voor tijdens en na de behandeling.

Vanuit Spanje voor behandeling naar Mohs Klinieken

Jantien-de-ronde Mohs KliniekenJantien de Ronde heeft zich op 84-jarige leeftijd laten behandelen aan een basaalcelcarcinoom vlak onder haar rechterneusvleugel. Voor de ingreep kwam ze uit Spanje over naar Hoorn. Jantien is een echte Texelse, maar emigreerde in 1983 naar Spanje om aan de Costa Blanca een eigen horecazaak op te zetten. De korte en soms natte seizoenen in Nederland speelden een belangrijke rol bij die beslissing. “Prachtige jaren, we hadden het eigenlijk veel eerder moeten doen”, concludeert Jantien.

Al jaren groeide er een ogenschijnlijk onschuldig plekje tussen haar rechterwang en haar neus. “Het was een soort wratje, een klein dingetje. Mensen om me heen zeiden daar wat van en vonden dat ik het moest laten weghalen. Dat heb ik toen gedaan. Maar het plekje kwam op exact dezelfde plek weer terug. Ik heb er in het ziekenhuis in Spanje naar laten kijken.

>> Lees haar hele verhaal >>

Bedankt Mohs Klinieken – email 13 maart 2018

Bij deze wil ik mijn blijdschap en geluk uitspreken dat ik naar uw kliniek ben verwezen.
De wijze van zorg en vriendelijkheid die ik heb ondervonden nadat ik als patiënt ben aangenomen bij de Mohs klinieken voorafgaande aan een te verwachte grote operatie aan mijn rechteroor door dr. Brandsen en assistente is zo geruststellend en hartverwarmend geweest, waardoor ik mij meteen veilig voelde, en mij vol vertrouwen en zonder angst heb kunnen overgeven aan de operatie op 22 december 2017.

Met grote dankbaarheid en waardering denk ik terug aan de dagopname waar dr. Brandsen nog voor de operatie met een aantal voorbereidende handelingen uiteindelijk zo’n 3 a 4 uur achtereen mijn oor heeft geopereerd waar zij een vreselijke klus aan heeft gehad. Kortom; het was een heidens karwei. Tijdens het gebeuren heeft zij en haar assistente mij steeds op de hoogte gebracht van waar zij mee bezig was en wat bepaalde handelingen inhielden, enz. zodat ik mij daar gerustgesteld door voelde. Niet een keer heb ik hoeven denken: wat gaat er nu gebeuren. Na een goed geslaagde operatie heeft zij mij een mooi oor terug gegeven.
Ook de verschillende nazorg afspraken hebben mij goed gedaan. Heel veel dank daarvoor.

Op 7 maart j.l. was het zover dat ik eigenlijk met weemoed afscheid zou moeten nemen. Ik zag ertegen op. Ik wilde niets liever dan als patient bij dr. Brandsen blijven. Ik heb haar dat met een gerust hart kunnen vragen. De dokter vond dat fijn en zij heeft mij dat ook graag toegezegd.

De sfeer in de kliniek tussen het personeel naar de patienten in z’ n geheel is aller vriendelijkst.
De gezellige huiskamer waar patienten mogen verblijven bij een dagopname en waar gezorgd wordt voor een heerlijke lunch mag zeker niet ongenoemd blijven.

Ik hoop dat mijn e-mail ook in de analen kan worden opgenomen.
Via de Zorgkaart Nederland waaraan de waardering ook verstuurd is, kon ik mijn ervaring niet zo uitgebreid omschrijven. Vandaar dat ik hier via deze mail aan locatie Zwaansvliet uitgebreid mijn woordje doe.

Met vriendelijke groet,
JoJo

Dankzij Mohs is mijn aandoening veel dragelijker

Marijke-van-derLubbe-Mohs Klinieken

Marijke van der Lubbe

Marijke van der Lubbe (66 jaar) ondergaat binnenkort haar vijfentwintigste Mohs-operatie. Hoewel al dertig jaar slachtoffer van huidkanker, oogt ze kwiek en zelfverzekerd. “Door de vele operaties leef ik bewuster en kan ik beter voor mezelf opkomen.”

De vrolijke blondine uit de omgeving Rotterdam heeft in de afgelopen drie decennia zo’n vijfentachtig plekjes laten weghalen. Vaak op plaatsen op de romp als de schouders, rug of nek, maar ook veel in het gelaat. Het gaat in alle gevallen om een basaalcelcarcinoom – de niet ongevaarlijke, maar meest onschuldige vorm van huidkanker.

>> Lees haar hele verhaal >>

 

2 mei 2016

In het kort; Na het intake gesprek met een zee aan informatie, was ik helemaal op de hoogte.De behandeling (3 keer analyse van verwijderde huid) door Drs. Annik van Rengen verliep perfect, de noodzakelijke wachttijden tijdens de gehele behandeling heb ik doorgebracht op internet (gratis snel WIFI) in een ontspannen sfeer en een goed verzorgde lunch.Vandaag 02 mei 2016 op wond controle geweest en verwijderen van hechtingen, ook dat verliep stipt op afspraak, na 10 min. was ik weer buiten.Alles zag er prima uit en genezing zal goed verlopen.Ik kan geen enkel punt noemen wat niet bevallen is.Het geheel verliep volledig pijnloos of irritatie.Alle lof voor de Mohs kliniek in Dordrecht!ik hoop er nooit meer te komen, maar als het nodig is ga ik er beslist weer met groot vertrouwen heen.

Zorgkaart Nederland

een hele dikke 10! 10 juli 2015

Erg goed ontvangen goede uitleg. Al het personeel zo ontzettend vriendelijk, de arts dr. Muche echt een aanrader een fantastische arts. Kortom een hele dikke 10.

Zorgkaartnederland.nl

niet alleen uiterst deskundig, maar ook zeer zorgvuldig en nauwgezet. 10 augustus 2015

Dr. Renate Brandsen en haar team waren niet alleen uiterst deskundig, maar ook zeer zorgvuldig en nauwgezet. Ondanks een drukke vrijdag, werd ik in alle opzichten voortreffelijk behandeld; vooral de pijnloze verdoving in mijn neus, was boven verwachting. Ook de nazorg, controle en verwijdering van stitches was meer dan OK; hulde aan Hellen.

 

 

Zorgkaartnederland.nl

nu 4 weken later ziet het er perfect uit! 3 juni 2015

Door de dermatoloog voor de keus gesteld behandeling in het ziekenhuis of naar gespecialiseerde Mohs kliniek. Gekozen voor de Mohs kliniek in Dordrecht. Intake in april verliep zeer prettig en eind april voor behandeling terug. Behandeling werd uitgevoerd door dr. Wolff bij wie je je meteen op je gemak voelt. Ook de assistenten doen er alles aan om je op je gemak te laten voelen. De behandeling moest 2 keer omdat het na 1 keer nog niet schoon was. Om de wond te hechten moest een stukje huid bij mijn oor weg worden gehaald om op mijn neus te “plakken”. De behandeling viel mij reuze mee en pijn heb ik niet of nauwelijks gehad. Na een week terug om de hechtingen eruit te laten halen. Plekje zag er volgens de arts goed uit. Zelf vond ik het iets minder mooi maar nu 4 weken later ziet het er perfect uit. Ik kan dan ook deze kliniek van harte aanbevelen aan een ieder die een plek(je) huidkanker moet laten verwijderen.

 

 

Zorgkaartnederland.nl

“vaatbehandeling perfect geregeld” 14 maart 2015

Was al een tijd aan het lijntje gehouden door een vaatchirurg in een ziekenhuis in D., via een kennis bij de Mohs klinieken terecht gekomen, alles was perfect geregeld, vanaf de afspraak, de behandeling was net of je in huiselijke kring was, allemaal vriendelijk, behandeling zeer geslaagd, kan de Mohs klinieken echt aanbevelen.

waardering 9,8 op zorgkaartnederland.nl

Persoonlijk verhaal Vanessa M.

“Er moet een plekje weggehaald worden aan de zijkant van de neus, vlakbij het oog, een basaalcelcarcinoom, voor degenen die het precies willen weten. Het is een huidkankertje, het meest voorkomend, maar wel het veiligst, weg is weg….

En toch gaan er allerlei vragen door mijn hoofd:

  • Hoe gaat het met het weghalen?
  • Gaat het met de verdoving?
  • Is het in één keer weg of niet?
  • Hoe ziet het erna eruit?
  • Heb ik veel last?
  • Ben ik erg blauw na de behandeling?

Om 8.30u in de kliniek zijn. De avond ervoor en de dag van behandelen ben ik bloednerveus! Het zijn zenuwen waar ik geen invloed op heb, daar kan geen ontspanningsoefening tegenop…

(Wel heeft het me erg geholpen de dag voor de behandeling iets leuks te doen met mijn dochter, al zijn mijn gedachten steeds bij 30 dec…)

Als ik aankom (na een nacht van slecht slapen) zit er nog iemand in de wachtruimte voor een zelfde soort behandeling. Dus er is meteen contact…

Al heel snel word ik opgehaald en de 2 assistenten drentelen om me heen in de behandelkamer. Iedereen in de kliniek is trouwens oprecht vriendelijk, dat begint al bij de balie…!

Er hangt een ontspannen sfeer, bijna als bij een beautyverwendag in een schoonheidssalon, ondanks het feit dat ik erg zenuwachtig ben geeft dat een erg fijn gevoel. Medemenselijkheid, geduld, professionaliteit, warmte…

De arts (mw. Van Rengen) is heel erg prettig in de omgang met mensen en heeft een vriendelijke uitstraling. Ze vertelt me precies wat ze gaat doen, stap voor stap, al lig ik met klamme handen op de bank. De huid wordt zorgvuldig schoongemaakt en de arts maakt een tekeningetje op de huid. Ik krijg 2 verdovingsprikken…

De eerste is even gevoelig, de tweede voel ik niet eens. Ik probeer me te concentreren op een positief beeld, al is het best een beetje moeilijk. Er wordt een lap over mijn gezicht gelegd met een gat, zodat de arts precies bij de plek kan. Het weghalen gaat prima, ze coaguleert (dichtmaken)nog even wat kleine bloedvaatjes en ik mag een speciale wachtruimte in (dus niet dezelfde als bij binnenkomst). Ik heb een boek bij me, maar ik lees geen letter…

Ik babbel wat met mijn lotgenoot en stuur wat sms-jes rond naar degenen die willen weten hoe ’t gaat. Al vrij snel mag ik terug de bank op. Helaas moet er nog een stukje weg. Het positieve is dat het aan de oppervlakte is.

Opnieuw moet ik na de behandeling wachten. Dit keer wat langer omdat er inmiddels nog 2 mensen binnengekomen zijn voor een behandeling. De verdoving begint uit te werken en daardoor begint de plek wat te branden. De assistenten komen regelmatig vragen in de wachtruimte of het goed gaat met iedereen die geholpen is. En of iemand wat wil drinken.

Gelukkig mag ik tussendoor de wond dicht laten maken, de plek is schoon. Ook dit wordt heel zorgvuldig gedaan. Eigenlijk was er na de eerste ronde een heleboel spanning van me afgevallen en dat scheelt wel in het verloop van de rest.

Ik mag naar huis. De rest van de dag voel ik me niet opperbest en ook de volgende ochtend is mijn wang wat opgezwollen en zijn mijn ogen iets dikker. In de loop van de dag gaat het beter. Toch is het wat hinderlijk dat er hechtingen in zitten, maar dat is voor een paar dagen.

Na een week mogen de hechtingen eruit. Eigenlijk had ik stiekem gehoopt dat het daarna al meteen als vanouds voelde…

Ook hier moet ik even geduld in hebben omdat er natuurlijk onder de huid ook herstel moet plaatsvinden. Het ziet er na een dag beter uit, maar gevoelsmatig voelt het nog beurs. “ Het gaat helemaal goedkomen….”

Grote dank, bewondering en complimenten voor deze kliniek en ik hoop dat iemand iets aan mijn verhaal heeft. MvGr, Vanessa M.

“Voorlichting en behandeling uitstekend” – 7 jan. 2015

Doorverwezen door dermatoloog ter behandeling van basaalcarcinomen op de neus. Voorlichting en behandeling uitstekend. Zeer vriendelijke assistentes. Behandeling bij de Mohsklinieken kan ik iedereen aanbevelen.

Waardering 10 op Zorgkaartnederland.nl

“Zeer gastvrij ontvangen” – 18 feb. 2015

Zeer gastvrij ontvangen. Personeel is vriendelijk en kundig. Zeer belangstellend naar thuissituatie en behulpzaam. Accommodatie zeer goed en nieuw en goed bereikbaar vanaf snelweg. Kliniek kan ik een ieder aanbevelen!

Waardering 10 op Zorgkaartnederland.nl

“Geruststellen en veel geduld” – 23 dec. 2014

De behandeling die mijn vrouw heeft ondergaan is buitengewoon goed geweest. , zeer vriendelijke mensen die meedenken , geruststellen en veel geduld hebben.De professionaliteit straalt er vanaf . met name wil ik de kundigheid van de behandelende chirurg Dr. K Munte en zijn assistente vermelden , het resultaat bij mijn vrouw is al na 3 weken verbluffend mooi te noemen . 1 minpuntje is dat op wat vragen via email niet meer is gereageerd.

Waardering 9.7 op Zorgkaartnederland.nl

image_pdfimage_print